فیو بلاگ

مارکتینگ با اینفلوئنسرها:  بازدید بیشتر و صرفه جویی شگفت انگیز  در هزینه ها

مارکتینگ با اینفلوئنسرها: بازدید بیشتر و صرفه جویی شگفت انگیز در هزینه ها

مقایسه و بررسی بازاریابی اینفلوئنسرها

این روزها فیدهای اینستاگراممان پر از تصاویر جذابی است که از لیموناد گرفته تا مواد شوینده خانگی را تبلیغ می‌کنند.اما در میان این همه تبلیغات، واقعیت کجاست؟ چطور می‌توان مطمئن شد که بازگشت سرمایه (ROI) در بازاریابی با اینفلوئنسرها در این فضای رقابتی آنلاین منطقی است؟

حقیقت این است که 89 درصد از بازاریابان می‌گویند که بازگشت سرمایه از کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ برابر یا حتی بیشتر از سایر کانال‌های بازاریابی آن‌ها است. کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ مانند یک تقویت‌کننده قوی برای بازاریابی عمل می‌کنند: نه تنها برند شما را به مخاطبان جدید معرفی می‌کنند و اعتبارتان را افزایش می‌دهند، بلکه تأثیری واقعی و قابل اندازه‌گیری روی فروش شما دارند.

به عبارتی ساده‌تر: بله، بازاریابی با اینفلوئنسرها همچنان مؤثر است. اما اگر می‌خواهید روی تصمیمات خرید مشتریانتان تأثیر بگذارید، لازم است بیشتر از صرفاً استخدام یک چهره معروف برای تبلیغ محصولات، فکر کنید. بازاریابی با اینفلوئنسرها ابزاری است که برای دستیابی به نتیجه باید به‌درستی از آن استفاده کنید.

 

مقایسه بازاریابی با اینفلوئنسرها و تبلیغات پولی

اما تفاوت بازاریابی با اینفلوئنسرها با سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند تبلیغات  چیست؟

تبلیغات پولی ابزار خوبی هستند، اما وقتی بحث بازگشت سرمایه مطرح می‌شود، بازاریابی با اینفلوئنسرها گزینه بهتری است. آمارها این موضوع را تأیید می‌کنند:

– بازاریابی با اینفلوئنسرها تأثیرگذارتر از تبلیغات پولی است. 92 درصد از مصرف‌کنندگان به اینفلوئنسرها بیشتر از تبلیغات اعتماد دارند و این باعث می‌شود 11 برابر بازگشت سرمایه بیشتری ایجاد شود.

– واقعیت این است که مردم از تبلیغات خسته شده‌اند. 49 درصد از خریداران شما تبلیغات پولی را آزاردهنده یا بی‌ربط می‌دانند.

– بازاریابی با اینفلوئنسرها دسترسی بیشتری دارد. 47 درصد از خریداران شما از مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده می‌کنند، اما پست‌های اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی نادیده گرفتنی نیستند.

اگر بودجه کافی برای هر دو روش یعنی هم تبلیغات پولی و هم بازاریابی با اینفلوئنسرها دارید، بهتر است هر دو را به کار بگیرید. اما اگر باید یکی را انتخاب کنید، بازاریابی با اینفلوئنسرهای باتجربه بازگشت سرمایه بهتری به شما خواهد داد.

هنوز هم شک دارید؟ ببینید چگونه این دو برند با استفاده از بازاریابی با اینفلوئنسرها توانستند موانع فروش را پشت سر بگذارند، حضور آنلاین خود را تقویت کنند و جایگاه خود را در دنیای تجارت الکترونیک تثبیت کنند.

مطالعه موردی از کمپین‌های موفق اینفلوئنسر مارکتینگ

چه تا به حال بازاریابی با اینفلوئنسرها را امتحان نکرده باشید یا در طراحی کمپین بعدی خود سردرگم باشید، نگران نباشید. می‌توانید از برندهای بزرگی که پیش از شما این مسیر را طی کرده‌اند، الهام بگیرید و بهترین بخش‌های کمپین‌های آن‌ها را در کمپین خود بازسازی کنید.

اگر هم برای متقاعد کردن رئیس خود به استفاده از بازاریابی با اینفلوئنسرها نیاز به کمک دارید، ما راه‌حل مناسبی داریم. به این 8 مطالعه موردی در بازاریابی با اینفلوئنسرها نگاهی بیندازید تا ببینید چگونه اینفلوئنسرها می‌توانند بر نتایج نهایی کسب‌وکار تأثیر بگذارند.

Warby Parker

 

 

 

هیچ‌کس دوست ندارد عینک‌های ضخیم و قدیمی بپوشد. افراد عینکی به دنبال عینک‌هایی هستند که هم مدرن، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه باشند. Warby Parker در سال ۲۰۱۰ وارد صنعت عینک شد تا دقیقاً همین نیاز را برآورده کند.

امروزه، Warby Parker عینک‌هایی با طراحی خاص را به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند و به دلیل خدمات فوق‌العاده به مشتریان و تصمیمات خلاقانه‌اش در برندسازی شناخته شده است.

با اینکه Warby Parker دیگر برند جدیدی در بازار نیست، آن‌ها همچنان به دنبال افزایش آگاهی از برند و تعامل بیشتر در اینستاگرام بودند. آن‌ها به سراغ بازاریابی با میکرواینفلوئنسرها رفتند تا بازگشت سرمایه (ROI) خود را افزایش دهند.

 

استراتژی

Warby Parker هفت میکرواینفلوئنسر را انتخاب کرد که دنبال‌کنندگان مناسبی در اینستاگرام و یوتیوب داشتند. کمپین «Wearing Warby» با اینفلوئنسرهایی همکاری کرد که از قبل به برند Warby علاقه داشتند و حتی پیش از این همکاری، به صورت ارگانیک درباره آن پست کرده بودند.

این کار باعث شد Warby با اینفلوئنسرهایی همکاری کند که واقعاً برند را دوست داشتند و پول برای آن‌ها تنها یک مزیت اضافی بود. در این کمپین، عینک‌های Warby در زندگی روزمره به نمایش درآمد. یکی از اینفلوئنسرها ممکن بود هنگام پخت‌وپز عینک‌های Warby خود را بپوشد، در حالی که دیگری هنگام نقاشی شاهکار جدیدش آن‌ها را به چشم داشت. با هدف قرار دادن اینفلوئنسرهایی در حوزه‌های خلاقانه، Warby توانست هم مخاطبان جدیدی به دست بیاورد و هم خود را به عنوان یک برند سبک زندگی معرفی کند.

 

نتایج

اینفلوئنسرهای Warby عینک‌هایشان را با انجام کارهای خلاقانه و سرگرم‌کننده‌ای که از قبل دوست داشتند، به نمایش گذاشتند. و نتیجه این کمپین یک بازگشت سرمایه فوق‌العاده در بازاریابی با اینفلوئنسرها برای Warby بود.

 

Health-Ade

 

شرکت Health-Ade  که در لس‌آنجلس مستقر است، تولیدکننده کومبوچای سرد فشرده در مقیاس کوچک است. با وجود طعم‌های خاص، تمرکز بر سلامتی و سبک منحصربه‌فردش، Health-Ade همچنان به دنبال راهی برای نفوذ بیشتر در بازار بود. تبلیغات فیسبوک برای این برند در حال رشد، بسیار گران و پرخطر بود، و آن‌ها مطمئن نبودند چگونه می‌توانند به مشتریان جدید دست پیدا کنند.

مشکل اینجا بود که  Health-Ade باید روی تولیدات اصلی خود تمرکز می‌کرد، نه جلب مشتریان جدید. اما بدون منابع کافی برای تولید محتوای باکیفیت و برند شده، چطور می‌توانستند انتظارات دنبال‌کنندگان خود را برآورده کنند؟

 

استراتژی

 Health-Ade برای کمک به سراغ Trend رفت. تیم Trend با استفاده از پایگاه داده اینفلوئنسرهای تأیید شده، افرادی را پیدا کرد که می‌توانستند نام Health-Ade را به مخاطبان خود معرفی کنند. در نهایت، Health-Ade با چندین اینفلوئنسر همکاری کرد که ۲۱۴ پست اینستاگرامی برای این برند ایجاد کردند. نکته جالب اینجاست که هر پست محتوای باکیفیتی داشت که Health-Ade می‌توانست در وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و موارد دیگر از آن است

 

نتایج

به لطف این کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، Health-Ade اکنون محتوای خلاقانه و برند شده‌ای دارد که می‌تواند در همه‌جا از آن استفاده کند. اما ما می‌دانیم که این به تنهایی برای متقاعد کردن رئیس شما به تأثیر بازگشت سرمایه در بازاریابی اینفلوئنسرها کافی نیست.

 

درباره نویسنده

blog.favstar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *